ورود بی جنبه ها مطلقا ممنوع ...!

ورود بی جنبه ها مطلقا ممنوع ...!

حتی شما دوست عزیز...!
ورود بی جنبه ها مطلقا ممنوع ...!

ورود بی جنبه ها مطلقا ممنوع ...!

حتی شما دوست عزیز...!

روباتی هنرمند که از انسانها پرتره می کشد!

روباتی هنرمند که از انسانها پرتره می کشد!
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


نمایشگاه CeBIT سال 2012 هانوفر آلمان میزبان روباتی خواهد بود که می تواند از چهره افراد نقاشی پرتره بکشد. به گزارش خبرگزاری مهر، رایانه ها قطعا توانایی نقاشی کشیدن دارند، اما آنچه این روبات را نسبت به دیگر روباتها و رایانه ها متفاوت ساخته این است که می توان به روبات آموخت که تمامی جزئیات کوچک موجود در چهره فرد را ندیده بگیرد.




دیدن و کشیدن آنچه که دیده شده و یا شمایلی از آنچه که دیده شده توسط یک روبات کار چندان ساده ای نیست، زیرا انجام چنین کاری به معنی متمرکز شدن بر روی جزئیاتی خاص از قبیل چشمها و توجه کمتر به خطوط دور دهان و روی پیشانی است. این روبات نقاش از نرم افزار پردازش حاشیه برخوردار است و با کمک آن می تواند تصمیم بگیرد که برای استفاده از مداد باید بازویش را کجای کاغذ قرار دهد، به این شکل روبات می تواند در عرض 10 دقیقه پرتره ای کامل را از چهره انسان خلق کند.

این روبات نیز مانند بسیاری از هنرمندان دارای شغل روزانه است و در موسسه فرانهوفر برای تحلیل و پردازش بازتابها به کار گرفته می شود. به بیانی دیگر نوری بر روی یک سطح تابانده می شود و روبات باید خط دور نور را در الگویی کروی شکل بر روی سطح مشخص کند، این کار به روبات امکان می دهد تا شکل الگوی بازتاب نور را از زوایای مختلف شناسایی کند.

بر اساس گزارش گیزمگ، روبات همچنین در این آزمایشها می تواند میزان درخشش دایره نورانی را از زوایای مختلف مشخص کرده و یا تعیین کند که آیا رنگی خاص از زوایای مختلف به رنگهای متفاوت دیده می شود؟ روبات نقاش توسط گروه Robotlab در مرکز هنر و رسانه ZKM در کارلسروهه آلمان ساخته شده است.
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نظرات 2 + ارسال نظر
گلنوش پنج‌شنبه 7 اردیبهشت 1391 ساعت 09:12 ب.ظ http://bia2ddb.blogsky.com

سلام نازنین جون
وبلاگ توام عالیه مطالبش خیلی جامع و کامله یه جورایی از همه چیز و همه جا ممنون

سلام
مرسی
من که به شخصه عاشق وبت شدم!
بازم بیا!!!
مطالب اخرم زیادی علمیهخودم تمایل ندارم ولی از تو گوگل بازدید کننده پیدا میکنم دیگه چاره ای نیست!
مرسی که اومدی

helia شنبه 9 اردیبهشت 1391 ساعت 10:19 ب.ظ

che ba haaaaaaaaaaal!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد